znalezione w sieci;
"Most istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód - Zachód. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów" - powiedział rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma 160 metrów i jest o 23 m dłuższa niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach z prędkością 120 km/godz., czyli o 70 km/godz. szybciej niż dotychczas.
Rzecznik poinformował, że z budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona była równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode - Horka - granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej.
Dodał, że nowy most na Nysie Łużyckiej i wcześniejsza modernizacja linii E 30 Opole - Wrocław - Węgliniec - granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej tworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami.
"Most zlokalizowany jest w jednym z najważniejszych dla ruchu towarowego i pasażerskiego europejskich korytarzy. Przez most ten przebiegają ważne szlaki kolejowe o znaczeniu międzynarodowym" - powiedział Siemieniec.
Inwestycja kosztowała 23 mln zł, z czego prawie 10 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Komentarze