epolitic epolitic
473
BLOG

Przejezdną A1 koło Łodzi pojedziemy przed wakacjami?

epolitic epolitic Gospodarka Obserwuj notkę 24

znalezione w sieci;

Dzięki osobistemu wstawiennictwu Jarosława Małego ale Wielkiego Duchem i jego nadzoru nad budową odcinaka autostrady A1 na odcinku Stryków-Tuszyn - droga będzie oddana jako "przejezdna" przed wakacjami - dziękujemy ci Jarosławie !

--------

Budowa wschodniej obwodnicy Łodzi dobiega końca. Odcinek między Tuszynem a Strykowem może nam skrócić podróż nad morze aż o godzinę. Ma być gotowy w drugiej połowie sierpnia. Ale niewykluczone, że pojedziemy nim jeszcze przed wakacjami.

Przedstawiciele GDDKiA w Łodzi przyznają, że niektóre prace na A1 wyprzedzają harmonogramy, ale o nowym terminie otwarcia trasy nie chcą na razie mówić. - Termin ukończenia prac, jak i pozyskanie pozwolenia na użytkowanie, zależy od wykonawców. Aktualnie obowiązują terminy zapisane w kontrakcie - mówi rzecznik Maciej Zalewski.

Autostrada A1 Stryków - Tuszyn już teraz jest na podobnym etapie jak A2 przed Euro 2012. Wówczas, mimo że na niektórych fragmentach brakowało ostatniej warstwy asfaltu, zdecydowano się na puszczenie ruchu. Nie mogły na nią wjeżdżać ciężarówki i było ograniczenie do 70 km/godz., ale kibice jadący na mecz autami i autokarami mogli przejechać.

Biorąc pod uwagę, że do wakacji zostały jeszcze ponad dwa miesiące, to wykonawcy powinni uporać się już ze wszystkimi robotami na A1. Jeśli zostanie jeszcze coś do zrobienia, to będą to jakieś drobnostki niewpływające na ruch. Zarówno GDDKiA, jak i rząd będą więc zapewne chcieli, aby trasa była przejezdna najpóźniej na początku lipca.
 

Budowa A1 nie zawsze przebiegała jednak tak dobrze. Trasa miała być gotowa już w ostatnich latach PRL. Wówczas udało się wykonać zaledwie 17-kilometrowy odcinek w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego. W Tuszynie jeszcze do niedawna stały wybudowane w tamtym czasie wiadukty, do których nigdy nie została podłączona żadna droga. Ostatecznie zostały one zburzone.

Droga od Strykowa na południe była też w planach na Euro 2012. Ale firma, która miała ją wybudować i sfinansować, nie zdobyła pieniędzy, które gwarantowały powstanie trasy w terminie. Zdecydowano, że łódzki fragment A1 wybuduje rząd z własnych pieniędzy. W 2010 r. GDDKiA podpisała umowę z firmą Polimex-Mostostal. Kontrakt obejmował cały 40-kilometrowy odcinek. Prace miały zakończyć się w 2013 r. Czas mijał. Przeszkadzały a to zima, a to brak dokumentów. Wreszcie gdy prace się rozpoczęły, jeden z głównych podwykonawców - odpowiedzialny za wiadukty - zszedł z placu budowy. Później inwestycje opuścił także Polimex-Mostostal.

W 2014 r. 40-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy mniejsze fragmenty. Prace na nich zlecono: Mota-Engil oraz konsorcjom Strabag-Budimex i Budimex-Strabag, które wreszcie kończą inwestycje.

Cały tekst: http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,19934376,autostrada-a1-pojedziemy-jeszcze-przed-wakacjami.html#ixzz4As1UN4W2


 

epolitic
O mnie epolitic

niezależny antypolityczny głos obywatelski; kocham ten cytat z Cymańskiego /PIS/ cała prawda o rządach PRAWA i SPRAWIEDLIWOŚCI; "Mieliśmy ogromną kasę. Ale daliśmy ją bogatym i pogłębiliśmy rozwarstwienie społeczne. To jest tajemnica, o której się milczy. Bo albo popierasz PiS, albo milczysz. Ten brak krytycyzmu, to zapatrzenie i ten zachwyt nad dwoma latami naszych rządów, to przesada." Produkt Krajowy Brutto w 2014 r. wyniósł 1.728.677 mln zł - podał GUS. „Obecna klasa polityczna jest wychowana na socjalizmie i nie zna, nie potrafi wyobrazić sobie innego ustroju. Nie potrafi wyobrazić sobie państwa, które nie ingeruje w każdą dziedzinę życia.” GUS podaje że w całym kraju dofinansowano budowę 2604 kompleksów boisk sportowych „Moje Boisko – Orlik 2012”,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka